見つけた 犬としあわせ

こころがどきどきするもの見つけたとき、それを作品にしたり、思わずなにかの形にして人に伝えたくなります。 見つけたとき感じたしあわせ感覚がひとしずくでも誰かに伝わったら、ダブルでハッピーです。

2011/08/25

スティーヴ・ジョブズの手紙


August 24, 2011 

Letter from Steve Jobs

To the Apple Board of Directors and the Apple Community:

I have always said if there ever came a day when I could no longer meet my duties and expectations as Apple’s CEO, I would be the first to let you know. Unfortunately, that day has come.

I hereby resign as CEO of Apple. I would like to serve, if the Board sees fit, as Chairman of the Board, director and Apple employee.

As far as my successor goes, I strongly recommend that we execute our succession plan and name Tim Cook as CEO of Apple.

I believe Apple’s brightest and most innovative days are ahead of it. And I look forward to watching and contributing to its success in a new role.

I have made some of the best friends of my life at Apple, and I thank you all for the many years of being able to work alongside you.

Steve 


アップル取締役会とアップルコミュニティへ:

もはやアップルのCEOとして職務と期待に応えることができなくなる日が来れば、最初にみんなに報告すると私は常々言ってきました。残念ながら、その日が来ました。

この結果、私はアップルのCEOを辞任します。取締役会が適切と判断した場合、私は取締役会長、取締役、アップル社員として勤めたいと思います。

私の後任に関して言えば、後継計画を発動してティム・クックをアップルのCEOに指名することを強く推薦します。

輝かしくて最高に革新的な日々がアップルの前途に待ち受けていると私は信じている。また、新たな役割のなかで、その成功を見守り、貢献できることを楽しみにしています。

人生最高の友を私はかなりアップルで得てきている、加えて、みんなと長年にわたり一緒に働くことができたことを全員に感謝します。

スティーヴ

http://www.apple.com/pr/library/2011/08/24Letter-from-Steve-Jobs.html

あーあ、ひとつの時代が終わった